U subotu, 23. listopada 2010. u 21h u projekcijskoj sali Kino kluba Split, možete pogledati osamdesetominutni program nagrađenih filmova s ovogodišnjeg šestog izdanja 25fps festivala.
25 FPS Internacionalni je festival eksperimentalnog filma i videa. Festival 25 FPS organizira Udruga za audiovizualna istraživanja 25 FPS. Podržava ga Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport Grada Zagreba, Hrvatski audiovizualni centar, Ministarstvo kulture i Studentski centar. Festival se održava u Studentskom centru u Zagrebu, Savska 25. 25 fps označava broj sličica u sekundi (frames per second) prema europskom PAL sustavu (video), za razliku od filma koji ih ima 24, odnosno NTSC sustava koji ih ima 30.
THE BEST OF 25 FPS 2010
80’00’’
Rimas Sakalauskas: Synchronisation, 08’03’’, LT
Kao u dječjem snu, zgrade iz sovjetske ere započinju vlastiti život u nekoj drugoj stvarnosti. Sinkronizacija je sastavljena od slobodnih asocijacija i sitnih nemogućnosti. Polagani tempo i prostorni soundtrack filmu daju čarobnu atmosferu i unutarnju logiku. Zbog zgrada iz sovjetske ere prizori su monumentalni i sugestivni.
Sarah Wood: For Cultural Purposes Only, 08’25’’, UK
Eksperimentalni filmski esej koji razmatra kulturalnu važnost filma. Ispitanici opisuju prva sjećanja iz povijesti palestinskog filma. Umjetnik tumači sjećanje i crta ono što čuje. Njegovi crteži zamjenjuju ili original ondje gdje se film izgubio ili ih potkrjepljuju filmski prikazi ondje gdje je original preživio. S tim radnjama isprepleće se priča o izgubljenom Palestinskom filmskom arhivu.
Karl Lemieux: Mamori, 07’44’’, CA
Mamori nas vodi u crno-bijeli svemir tekućih oblika, pjegavih i prošaranih sjenama i svjetlom, gdje je autorovo umijeće preobrazilo teksturu slikovnosti i samog celuloida. Sirov materijal slika i zvuka u amazonskoj su prašumi snimili filmski umjetnik Karl Lemieux i avangardni skladatelj Francisco López, specijalist za terensko snimanje. Fotografije su presnimljene na 16-milimetarsku rolu, a zatim razvijene i u cijelosti digitalno montirane, što je preobrazilo sirove slike i pripadne zvukove u snažan osjetilni doživljaj na krajnjim granicama reprezentacije i apstrakcije.
Atsushi Wada: In a Pig’s Eye, 10’00’’, JP
Golema svinja leži ispred obiteljske kuće jednog čovjeka. Svaki član obitelji primjećuje da postoje drugi članovi, ali nitko se ne razumije.
Zachary Epcar: The Salariat in Parts, 11’18’’, US
Nekoliko dodirnih točaka između fizičkog prostora ureda i želučanih procesa njegovih stanovnika. Obavljaju se diskretniji poslovi uredskog života: masiranje sljepoočnica, izmjena tekućina, sublimiranje želja, unošenje proizvoda u organizam te pravovremeno probavno olakšanje.
Anna Abrahams: Desert 79, 3 Journeys beyond the Known World, 19’00’’, NL
Tri povijesna prikaza arktičkih putnika u potrazi za nepoznatim od 300. pr. Kr. do kraja 19. stoljeća ispričana kroz različite nijanse bijele.
(1) Grčki trgovac Pitej autor je prvog pisanog prikaza ekspedicije na Sjeverno ledeno more. Jedva je pronašao riječi kojima bi opisao što je vidio (330. pr. Kr.).
(2) U potrazi za Sjeverozapadnim prolazom engleski admiral John Ross izvijestio je o susretu s jedinim stanovnicima svemira (1819).
(3) Švedski izumitelj Andree i njegovi partneri Strindberg i Fraenkel željeli su biti prvi ljudi na Sjevernom polu. Njihov se balon srušio, a oni su se uputili kući pješice preko zaleđenog kopna (1897).
Laure Prouvost: Monolog, 12’00’’, UK
Laure Prouvost parodira vlastitu ulogu redateljice i našu ulogu publike, usmjeravajući pozornost na sâm projekcijski prostor.
Johann Lurf: Zwölf Boxkämpfer jagen Viktor…, 03’00’’, AT
Johann Lurf prikupio je 3664 sličica iz mnogih dugometražnih filmova. Sličice je skupljao u projekcijskim kabinama nekolicine bečkih kina, a zatim ih odrezao te ponovno sastavio u energičan staccato slike i zvuka.