U srijedu 9.5. u 19h u prostorijama Kino kluba Split možete pogledati plesni film skupine CCCP ‘Blush’, u režiji Wim Vandekeybus. Projekcije su besplatne i služe u edukativne svrhe.
CCCP: BLUSH
Redatelj: Wim Vandekeybus
Koreograf: Wim Vandekeybus
Plesači: CCCP
Glazba: David Eugene Edwards
Produkcija: CCCP
Koprodukcija: Sciapode
U suradnji sa Ultima Vez
Nominacija za najbolju montažu, Dance on screen 2005
U svibnju i lipnju 2004. godine Wim Vandekeybus je snimio 52-minutni rad na temelju njegove uspješne predstave Blush (Rumenilo). Nošena glazbom David Eugene Edwardsa i Woven Handa, i tekstovima flamanskog autora Peter Verhelsta, Blush je očaravajuće putovanje od rajskih krajolika Korzike do najdaljih slamova Bruxellesa. Ono je istraživanje divlje podsvijesti, mitskih šuma, konfliktnih instinkta i mašte, u kojemu tijelo ima neke svoje razloge, umu nepoznate. U plesu u kojem se izmjenjuju privlačnost, sukob i odbojnost, izvođač/ica podliježe životinjskim preobrazbama.
Film redatelja Wim Vandekeybusa, u kojemu su prikazani njegovi plesači kako plivaju sa stvarnim dupinima i trče kroz polja trske predstavlja integralni dio izvedbe Blush. Plesači, sa pozornice, uranjaju i izranjaju iz platna kao da se doslovno pridružuju plesačima u vodi, ponovo se pojavljujući na pozornici ili platnu nekoliko trenutaka kasnije.
Ova snažna interakcija između različitih medija je također i središnja os samog filma, koju tkaju priče o strasti i ljubavi, njegove glavne teme.
Film je snimljen u proljeće 2004. godine, na Korzici i u Bruxellesu, Super 16mm kamerom.
Wim Vandekeybus je redatelj, koreograf, glumac i fotograf. Još kao dječaku, iskustvo kontakta sa životinjama u njihovom prirodnom okruženju ostavlja veliki emocionalni dojam na njega i njegov rad. Životinje, njihove kretnje, instinktivne reakcije i pouzdanje u vlastitu tjelesnu snagu su èesto sastavni dio njegovih izvedbi.
___________________________________________
PLESNI FILM I VIDEO suvremeni je izraz za plesne koreografije osmišljene za filmsko platno. U plesnom videu, pokret se koristi više kao ekspresivni element nego dialog, a umijeće filmske montaže se koristi kao dodatak koreografskim elementima.Termin dancevideo prihvaćen je iz engleskog jezika dok su drugi nazivi za isti žanr screendance, dance film, cinedance, i dance for camera. Postoje nekoliko pod kategorija i žanrova plesnog videa: eksperimentalni, narativni, video igrice, i multi-chanel instalacije.
U prvim danima filmske industrije nijemog filma pokret je bio prvi medij komunikacije. Kasnije, eksperimentalni redatelji, kao što je Maya Deren, imali su inovativni pristup korištenju tehnika kamere i montaže za manipuliranje i redefiniranje ideje pokreta za film. Za vrijeme uspona videa kao konvencionalnog medija, definiran je i plesni film (dancevideo). Prvi umjetnici ovakvog žanra bili su Merce Cunningham, Nam June Paik i Alwin Nikolais. Danas, u digitalnom dobu s izumima suvremene digitalne video opreme, sve je više koreografa i plesača koji koriste ovaj medij kao umjetnički izraz. Jedni od poznatijih redatelja su britanski filmski redatelj i koreograf Lloyd Newson s plesnom skupinom DV8 Physical Theatre, australski redatelji/koreografi Richard James Allen iKaren Pearlman s plesnom skupinom The Physical TV Company, francuski redatelj Thierry de Mey, i novozelandski redatelj/koreograf Shona McCoullagh.
Žanr koji je često krivo interpretiran kao plesnim videom jest plesni dokumentarni video. Plesni dokumentarni video jest dokument plesne predstave ili performanca, no ne spada pod umjetnički žanr.
XONTAKT je projekt koji sustavno osmišljavanja program suvremene izvedbene umjetnosti.
Svoj program uglavnom provodi u Domu mladih i zalaže se za poboljšanje uvjeta rada u Amfiteatru.
Od 2009. pripada meži MEDIA DANCE – međunarodna mreža manifestacija i festivala koji promoviraju plesni film i video.